Blog

Dolce&Gabbana to nowoczesny luksus, skierowany do niezależnych, pewnych siebie, kosmopolitycznych odbiorców lubiących włoski styl życia. Marka od momentu powstania w 1982 zwraca uwagę na jakość wykonania i styl wykończenia swoich ubrań i akcesoriów. Dolce&Gabbana osiąga bardzo szybko miedzynarodowy sukces, dlatego też projektanci decydują się na stworzenie linii produktów takich jak perfumy, dodatki czy okulary. Stefano i Domenico tworzą znakomity duet kreatorów. Może dlatego, że Dolce (ur. 1958) jest synem krawca z Palermo, a 4 lata od niego starszy Gabbana pochodzi z Mediolanu – światowej stolicy mody. Tam też działa ich dom mody, choć poznali się na Sycylii, ulubionym wakacyjnym miejscu Gabbany. Dolce Gabbana aktualnie to jedna z najpopularniejszych marek lukusowych.

 

Według Dolce&Gabbany kobieta powinna emanować seksapilem, podkreślanym przez takie elementy, jak wysokie szpilki, gorset, koronki czy motywy zwierzęce. Inspiruje nas każdy dzień naszego życia, świat i ludzie którzy nas otaczają. Pomijając to mamy swoje stałe i niezmienne źródła inspiracji, które oddają naszą tożsamość i pochodzenie, m.in.: rejony Śródziemnomorskie, Sycylię, czerń i biel oraz neo – realistyczną włoską kinematografię. – mówią projektanci. Ich styl – elegancja inspirowana klasyką, z głębokimi dekoltami, gorsetami i wciętymi taliami w stylu Sophii Loren czy Claudii Cardinale – był ożywczym powiewem w świecie mody. Stawiają na kontrasty: z jednej strony prowokujące seksualnością stroje w jaskrawych barwach, z drugiej dekadenckie, czarne sukienki z koronkami, niczym ściągnięte z sycylijskich wdów.

 

W 1990 powstała pierwsza kolekcja ubrań dla mężczyzn, promująca styl macho o trochę gangsterskim charakterze i południowym rodowodzie. To typ silnego mężczyzny, który swój charakter podkreśla także przez perfekcyjnie dopasowane ubrania i dodatki. W kolekcjach męskich pojawiają się 2 najważniejsze motywy:
-klasyczna, perfekcyjna elegancja: dobre skrojone garnitury, białe koszule czasami w bardziej wyróżniających wydaniach
-drugiej strony znadziejmy w kolekcji ubrania bardziej nieformalne, często inspirowane kulturą sycylijską

 

Jakie są najsłynniejsze motywy marki pojawiające się w kolekcjach okularów? Jeden z najbardziej charakterystycznych symboli marki jest motyw kornoki. Prawdziwa sycylijska koronka (tej samej projektanci używają do tworzenia ubrań) umieszczona jest między dwiema transparentnymi płytami z acetatu. RĘKODZIEŁO I LUKSUSOWA MODA: okulary jako ekspresja mody “haute-couture”.

 

Drugi najsłynniejszy wzór marki Dolce&Gabbana: pojawiający się w różnych kolorach wzór cętek leoparda. Pojawia się tylko w kolekcjach okularów damskich, dodając okularom „drapieżnego” charakteru. EGZOTYCZNE, SEKSOWNE, WYRZISTE: okulary jako znak silnej osobowości

Domenico Dolce pochodzi z Sycylii, dlatego w kolekcjach znajdziemy wiele inspiracji tą kulturą. AUTENTYCZNOŚĆ & SIĘGANIE DO KORZENI MARKI: wyrazisty przekaz charakteru marki. Tak jak w modelach DG 3150 & 4167: kwiatowe i roślinne dekoracje inspirowane są charakterystyczną dla Sycylii odmianą barokowego stylu.

 

Zazwyczaj minimum 60 % modeli męskich przeciwsłonecznych marki jest wariacją na temat klasycznego kształtu Aviatora. Charakterystyczene dla aviatorów marki jest tzw. 45 cut – specyficzne „ścięcie” górnych boków soczewki. Trudno sobie wyobrazić współczesną modę bez włoskiego duetu Dolce&Gabbana. Ich kreacje są eleganckie, seksowne i zmysłowe. Kolekcje okularów wyróżniają się oryginalnymi, ekstrawaganckimi kształtami i kolorami. Znajdziemy oprawki nawiązujące do stylistyki retro, do estetyki lat 80-tych, ale też te bardziej klasyczne.

Więcej informacji na: http://www.dolcegabbana.com/